Medzi 15.30 a 16.00 hod. sme sa všetci stretli na mieste určenia, kde sme začali rozkladať naše tzv. BoO, základňu. Počasie nám prialo a kým sme začali rozkladať a stavať stany, dážď prestal a privítalo nás slniečko. Organizačný tím si poradil aj s takými nepríjemnosťami, ako prasknutý stan, či pokazené auto. Všetko nám išlo ako po masle a o chvíľu sme boli ubytovaní a mali teambuilding k sobotňajšiemu cvičeniu. Prvá a možno najťažšia úloha bola rozdelenie sa do troch skupín, nie každý bol spokojný, ale prispôsobili sme sa. Po krátkej Tomášovej správe, čo nás čaká a neminie, nám rozdal pomôcky ako uhlomer, pravítko, mapy. Ostatná časť itineráru nás čakala už niekde na ceste.
2 tímy Yellow Alfa (Mackových, Munková) a Yellow Bravo (Král, Králová) mali zhodnú trasu, o niečo dlhšiu a o niečo komplikovanejšiu, nakoľko museli pracovať aj so šablónou k mape, ktorú pre nás Tomáš prichystal. Tím Red bol v zložení troch členov (Dobríková, Zelenka, Baňárová), ktorí štartovali ako druhí v poradí a ako prví sa vrátili zo svojej cesty.
Všetky trasy, ako pre tímy Yellow aj Red boli dobre premyslené. Na začiatku bolo každých pár metrov potrebné určovať nový smer, postupne po prejdení niekoľkých kilometrov bolo úloh menej, čiže aj hlava a myseľ mohli trošku vypnúť a oči sa mohli kochať krásnou prírodou. Pri prechádzaní trasy bolo potrebné využiť všetky pomôcky, GPS, buzola, pravítko, uhlomer, ceruzka a šablóna k mape. Nakoľko bol problém so signálom, museli sme okrem vysielačiek používať aj mobil, či dokonca textové správy. Trasa viedla nenáročným terénom, prevýšenie bolo maximálne 136 m n m (Dúbrava). Ako my, tak aj naši psi to zvládli v pohode, čiže terén bol prístupný aj pre menej zdatných jedincov. Svojej úlohy sa vynikajúco zhostili aj Teamleader Tomáš, Charlie Evka ako operátor, Foxtrot Michal ako vedúci figurantov s najlepším signálom a Slávo ako logistik.
Z. Králová